Hoi, toch alweer even geleden, maar alles gaat goed, trainingen verlopen prima en de vorm is stijgende.  Verleden week dinsdag werd ik na de training benaderd door onze voorzitter met de vraag, of ik het eventueel zou zien zitten om met de Dames mee te doen aan de bvv (eredivisie) en de 3000m voor mij te nemen.  Goh, ik heb nog nooit wedstrijd gelopen op een piste, dus zei toch met een bang hartje ok.  Keek wel uit naar de nieuwe ervaring, maar het gevoel dat je niet echt voor jezelf loopt maar voor de ploeg zorgt toch voor een ander soort stress vind ik.  Maar ik had er wel zin in en we gingen zeker ons best doen.  Ludo kwam mij rond 12u oppikken en samen reden we naar de piste van Brasschaat.  Het team was al snel volledig en om 14.30 klonk het eerste startschot, dat van mij zou pas om 16u geschoten worden dus ik kon nog even genieten van de prestaties en de sfeer opsnuiven.  Ik moet wel toegeven dat ik even heel onzeker werd toen ik de race van de 1500m zag, wat gingen die snel, ik ga waarschijnlijk laaste lopen, ging er door me heen, maar ja niks aan te doen, we gaan lopen voor wat we waard zijn.
Na de opwarming begaf ik mij naar de startlijn, even een grappig moment toen de scheidsrechter mijn naam riep en ik enkel "aanwezig" riep, blijkbaar wees hij mijn plaats aan en moest ik daar gaan staan, tja het was mijn allereerste keer, wat een geluk dat je niet tussen de lijntjes moet lopen want dat had mij nooit gelukt ;).  Na de "op uw plaatsen" galmde het startschot en waren we vertrokken.  Even ging het snel, maar na een 100m ging het traag, veel te traag naar mijn gevoel, en ik wist niet wat te doen, moet ik nu kop gaan trekken of veilig in het pak blijven al weet ik dat als het op sprinten aankomt ik helemaal niet mee kan.  Ik bleef twijfelen, vooral ook omdat Manuella Soccol net voor mij liep en dit toch een topatlete is.  De 2 laatste rondes begonnen ze te duwen en te versnellen, ik heb er nog alles uitgeperst maar moest er toch een 6 voor laten van de 12.  Waarschijnlijk heel stom dat ik niet heb durven doorlopen toen het traag ging, anders had ik toch al een voorsprong gehad tegen dat het versnellen begon.  Niet helemaal tevreden dus met mijn wedstrijd, zo tactisch racen is niks voor mij :).  
Ik liep de 3000m in 10,50, ik had toch makkelijk 10,30 moeten kunnen halen, dus ergens heb ik wel zin om eens een revanchke te doen ;).
Het was wel een zeer aangename ervaring, ik heb terug een paar heel leuke en interessante atletes leren kennen!
En ik ben weer supergemotiveerd om stevig te trainen!!!!
Groetjes
5/14/2012 10:38:27 pm

Die 10'30" zit er de volgende keer gemakkelijk in. Nou...ja ..gemakkelijk;-) Werken dus!

Reply
5/14/2012 10:52:33 pm

Zou ook niets voor mij zijn, tactisch, ellebogenwerk. veel succes met je voorbereiding voor Eindhoven.

Reply
5/15/2012 03:59:31 pm

In uw zelf geloven hé , de kop nemen is ook tactisch lopen , de anderen laten afzien zodat ze niet meer voluit kunnen sprinten :-)

Reply
6/25/2012 11:37:58 pm

I enjoyed reading your blog, thank you.

Reply



Leave a Reply.